sobota, 13 czerwca 2015

Krajka z Wrocławia

Zainspirowana ciekawym znaleziskiem z Wrocławia, postanowiłam zabrać się za ów dwustronny XIII-wieczny wzór. Muszę się pochwalić, że motyw metodą prób i błędów rozpracowałam sama :) Nie jestem pewna jak z grubością łodygi bluszczu oraz z grubością całego pasa, niemniej myślę, że krajce tej trzeba przyczepić metkę "według znaleziska" :)

Sporo informacji o wrocławskiej krajce znajduje się na forum Halla, dokładnie tu: http://halla.mjollnir.pl/viewtopic.php?t=587 . Stąd również zapożyczyłam fotografie znaleziska:


http://halla.mjollnir.pl/files/krajka_wroc_aw.jpg

Na mojej rekonstrukcji liście i łodyga są bardziej wydłużone. Wynika to z mocniej naciągniętych nici. Krajkę utkałam z grubszej wełny - przy krajkach dwustronnych zdecydowanie lepiej to wygląda, gdyż splot zupełnie inaczej się układa niż na zwykłych krajkach tabliczkowych.

A oto moja wersja w brązie i kremie:


Do wyboru do koloru:


 

 I na dokładkę koszula wykonana przez Leifa z GRH Czarny Wąż wraz z wrocławską krajką na zamyślonym Słowaninie :)




I've finally made the pattern from Wrocław (Poland) from XIIIth century. It's my firs double-sided work, I hope you like it :) I invented how to do this pattern myself so I'm very proud of it. There are lot of information about this archeological find on Halla (the biggest forum site in polish) - http://halla.mjollnir.pl/viewtopic.php?t=587 . The photo of band found in Wrocław is also from Halla. Below you can see my interpretation live. One side is brown, second is ecru - for everyone what he like :)

A man on the last picture wear also a shirt hand made by my husband Leif form Warsaw medieval team Czarny Wąż.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz