wtorek, 30 kwietnia 2013

Finlandia

Witajcie,
Sezon za pasem to i zamówień spor:)
Na niektórych postanowiłam wypróbować nowe wzory. Dziś przedstawiam Wam jedną z tych nowych krajek. Wykonana została na obszycie sukni. Do utkania krajki wykorzystałam dwa typy wełny - czerwony kolor to wełna surowa, żółty zaś zwykła miękka wełna ze sklepu. Efekt połączenia wydaje mi się całkiem ciekawy. Krajka wyszła sztywniejsza niż te z typowej wełenki, natomiast dzięki połączeniu dwóch typów, nie wyszła też zbyt twarda ani zbyt chropowata. Faktura zatem,  jak najbardziej historyczna.


Wzór wypatrzyłam w internecie. Jest to znalezisko z Finlandii, z X wieku (Kaukola, Kekomäki ). Jeśli coś pokręciłam z nazwą znaleziska, sprostujcie ;)


Wzór w różnych kombinacjach z pewnością pojawi się jeszcze na tej stronie, lub na kramie. Mam nadzieję też niebawem wrzucić fotkę stroju, którego ta oto krajka będzie częścią (suknię szykuje warsztat Rzepkowe Pole).



1 komentarz:

  1. Piękna wyszła! I bardzo dokładna. Jaki kolor by się nie łączyło z biały zawsze będzie wyglądał odpowiednio :)

    OdpowiedzUsuń