piątek, 8 lutego 2013

Czerwona

A tutaj coś nowego kolorystycznie.
.
Od jakiegoś czasu chodzi za mną biało-czerwona kolorystyka spotykana często na wschodniosłowiańskich strojach, dlatego też w takiej kolorystyce zaplanowałam kolejną krajkę :) Wzór wpadł mi w oko w internecie. Nie wiem jaka jest jego geneza, tak czy siak jest prosty ale ma w sobie coś ciekawego. Oto rezultat przedsięwzięcia:








A tutaj mała inspiracja :)
To oczywiście nie żadna ikonografia z epoki, a obrazek z przełomu XIX i XX wieku autorstwa Iwana Bilibina. Nie ukrywam, że uwielbiam jego ilustracje. Piórko Finista jasnego Cud-Sokoła mieszka u mnie na półce od wieeeelu lat i za każdym razem zachwyca mnie swoją szatą graficzną i przedstawieniami bohaterów opowieści. 
Pani w stroju o czerwonych wykończeniach to Wasylisa Pięknolica z tejże książki.

2 komentarze:

  1. Bardzo fajny wzór. Trochę nie 'mojszy', ale pewnie wielu przypadnie do gustu.
    A tym czasem zapraszam do zabawy, jeśli masz ochotę ;)
    http://capallmara.blogspot.com/2013/02/kolejne-wyroznienie.html

    OdpowiedzUsuń